De warme Kerst groeten vanuit Durban, Zuid-Afrika!

24 december 2008 - Durban, Zuid-Afrika

Ten allereerst iedereen hele prettige kerstdagen gewenst en een gezellig oud/nieuwjaar!! We zitten momenteel in een luxe guest-house om de kerstdagen door te brengen dus wij hebben het gelukkig ook goed ;) Een kerst-diner zit er jammer genoeg niet echt in dit jaar maarja.. volgend jaar maar weer!

Even verder sinds vorig bericht:

Het slapen in St. Lucia was iets minder, de kamer was goed en ook de backpackers lodge was erg gezellig, nouja iets te gezellig dan. 's Nachts bleef er erg veel lawaai en veel geslapen hebben we niet. De planning was om de volgende nacht weer in St. lucia te blijven, dan wel een andere slaapplek want deze was vol. De andere slaapplek die we hadden geregeld was wel erg goedkoop en niet echt geweldig.. We hebben 's morgens ingecheckt maar nog geen spullen of iets achtergelaten. Vervolgens zijn we naar het krokodillenpark geweest, veel krokodillen gezien natuurlijk maar erg spannend was het niet.. toch heel anders dan dieren in het wild bekijken! Ook waren ze, denk dat dat normaal is, erg rustig en lagen ze eigelijk maar wat..dus veel viel er niet te beleven. Half uurtje later stonden we dan ook weer buiten en toen gingen we met de auto het Wetland park van St. Lucia in, een soort natuur/dieren park weer maar dan iets kleiner. Zijn weer een aantal dieren tegengekomen en zo rustig door het park gereden naar Cape Vidal, een mooi strand waar we lekker hebben liggen zonnen en gezwommen. De zee was heel erg wild en het zwemmen was dus nogal lastig, vrijwel niemand was diep in zee aangezien daar de stroming wel erg sterk was. Tim vond het natuurlijk geweldig de hoge en wilde golven maar Mieke had toch liever rustig kabbelend water gehad. Nadat Mieke een aantal keer flink door het water onderuit was gehaald zijn we maar lekker gaan zonnen.

Na een dagje nog in St. Lucia door gebracht te hebben, begon ’t toch weer te kriebelen om verder te gaan. Ook het vooruitzicht te slapen in het 'minder' mooie backpackers lodge lag niet zo lekker. Dus  wij de boekjes nalezen, bellen en voila we gingen weer door naar de volgende stad! Wel besloten om nog eerst te eten in St. Lucia, aangezien het anders weer bij zou inschieten. Mtubatuba, 25 km verder gelegen is een klein leuk plaatsje met echte huizen (lees geen rondawels en tuinhuisjes) Het packbackers lodge was erg luxe en boven onze verwachtingen. Maar goed dat we dit hebben verkozen boven een vierkante hokje met een bed! Dit was een gigantisch huis, mooi zwembad en wij hadden een grote slaapkamer met badkamer en bad! Heerlijk geslapen en de volgende dag weer vroeg op pad! De wegen hier in Zuid-afrika zijn over het algemeen goed, alleen zie je veel rare dingen op de weg maar daar wen je al snel aan. Bijvoorbeeld als iemand wordt ingehaald schuift deze opzij de vluchtstrook op. Dit is opzicht nog wel normaal en best handig, maar deze vluchtstrook is over het algemeen gevuld met ofwel mensen die lopen, zitten of gewoon wat staan, fietsers, auto's met pech (die staan er trouwens erg veel) en zelfs koeien of andere dieren. Dus dit schuiven levert vaak levensgevaarlijke situaties op zoals je je kunt voorstellen. Tijdens de rit is Tim vervolgens voor het 2e maal aangehouden de door politie, dit maal voor te snel rijden.. ofja het niet afremmen voor een 80km/u bord. Maar wonder boven wonder accepteerden ze zijn smoesje dat hij het bord niet had gezien en mocht hij weer verder met een waarschuwing...

We zouden in eerste instantie in Durban zitten met kerst in een Suite met zelfcatering mogelijkheden aan ’t strand. Dit was al maanden geleden geboekt via booking.com. Alleen toen wij gisteren de reservering checkte i.v.m. parking kwamen we erachter dat ze ons hadden overboekt, we konden naar een zakenhotel midden in het centrum. Aangezien Durban niet echt veilig is en we nog eens ver van het strand zitten, zagen we dit niet zitten. Via booking gezocht naar iets anders. Nu zitten we in een 4sterren lodge in La Lucia (15km boven Durban). Dit is super luxe en heerlijk om even bij te komen! Mooie slaapkamer met badkamer, direct ernaast een hele mooie woonkamer met een big-screen tv! (jammer genoeg is deze stuk.. das was even een tegenvaller voor Tim) Verder is het hier meer zoals we gewend zijn in Europa en dan lijkt het nog het meest op America.. Vanmiddag een super grote Mall bezocht waar we een externe harde schijf hebben gehaald om alle foto's op te slaan.. gaat toch harder dan gedacht ;) En de rest van de dag rond gereden door de kleine dorpen/wijken buiten durban opzoek naar een restaurant voor kerst. Uiteindelijk erachter gekomen dat iedereen hier doet lunchen en dat 's avonds alle restaurants vrijwel gesloten zijn en overdag zijn alle fatsoenlijke restauranten al vol. We zijn toen maar naar de winkel gegaan en kant er klare salades en andere dingen gekocht zodat we morgen gezellig eten in het Guest-House! En dan gaan we morge middag lekker naar het strand en proberen we tijdens de lunch ergens wat warms te gaan eten.  Hier blijven we morgen nacht nog een nachts slapen en daarna gaan we waarschijnlijk 50km zuidwaards aangezien daar weer een aantal mooie duikplekken zijn en we zin hebben om een keer te gaan duiken!

Dus nogmaals heel veel plezier met kerst en groetjes van Tim en Mieke!

1. sylvia:
    Hoi Tim en Mieke

Jullie allebei zalig Kerstfeest!!

poen
    Andrears, Sylvia, Sandra en MArk
  2. Rianne:
    Hey luitjes,
    Hele fijne kerst gewenst. Hoe was de kerstlunch?? Het ziet er allemaal weer geweldig uit, tot de volgende ronde.
    Groetjes Rianne.
    ps morgen gaat het hier keihard vriezen, kunnen we gaan schaatsen, joehoeeeeee. Laters
  3. Joyce:
    Heee Mieke en Tim!!!
    SOrry dat ik nu pas reageer, ik had mijn aanmelding niet bevestigd en daarom zag ik niet dat er al berichtjes op stonden. Wat een spannende verhalen! Cool zeg! en wat een belachelijk luxe kamer! geniet van jullie kerst samen en van de rest van de reis!
    liefs x joyce
  4. loes:
    Hallo

Hier vanuit mestreech zalig kersmis van ons hier thuis. Hier is het ook warm maar dan wel binnen bij de kerstboom met
    de kaarsjes en verwarming aan.
    Zal toch wel een aparte ervaring zijn om zo kerst te vieren met z'n tweetjes, ook al is er geen echt kerstmenu vandaag.
    Het guesthouse waar jullie zitten ziet er mooi uit.
    Nou nog veel plezier en laat de salade maar smaken.

Groetjes en poenen vaan pap danielle lindy loes
  5. John en Jose Nelissen:
    Hallo Mieke en Tim.
    We volgen jullie reis vol belangstelling en kijken iedere dag of er soms iets nieuws is. We wensen jullie nog fijne dagen.
    Groetjes.
    Jose en John
  6. michel:
    28 december 2008
    Beste Tim, Mieke,

Met belangstelling jullie reisverslagen tot nu toe gelezen.
    Het lijkt mij inderdaad een schitterend land met alle aanwezige ingredienten die je maar kunt wensen !

Wij halen de schaatsen uit het vet en jullie hebben Kerstmis gevierd aan het strand. Lijkt mij niet verkeerd !

Nog heel veel plezier,

Groeten,